Viziunea de la care pornește strategia managerială include imaginea unei educații centrate pe elev în contextul unei școli moderne, condusă prin management participativ. Pornind de la Recomandarea Parlamentului European și a Consiliului Uniunii Europene privind competentele-cheie din perspectiva învăţării pe parcursul întregii vieţi, școala noastră conturează, pentru absolvenţii învăţământului obligatoriu, un „profil de formare european” structurat pe cele opt domenii de competenţă care vizează atât domenii „academice” (de exemplu Comunicarea sau competenţele în Matematică, știinţe și tehnologie), precum și aspecte inter- și trans- disciplinare, metacognitive, realizabile prin efortul mai multor arii curicuare punându-se accentul pe competențele digitale dezvoltate prin intermediul proiectelor de colaborare internaționale desfășurate în mediul virtual (ex. eTwinning).
Ca organizaţie care funcţionează pe baza anumitor reguli, având un un rol important în realizarea interacţiunii educaţie - competitivitate profesională - cetăţenie democratică, ne propunem să devenim acel motor al zonei bihorene care, prin “creaţiile sale”, propulsează pe o traiectorie ascendentă economia zonei, sănătatea, cultura și bunăstarea prin crearea de valori.
Şcoala este chemată să-i pregătească pe elevi pentru a putea deveni cetăţeni competenţi în spaţiul European, căruia vrem să-i aparţinem nu doar din punct de vedere geografic. Colegiul Național ”Avram Iancu” încurajează educația și în acord cu cerințele de integrare în societatea cunoașterii, care presupune consolidarea și dezvoltarea Spațiului European al Educatiei prin promovarea excelenței la nivelul tuturor activităților și proceselor desfășurate promovând astfel dimensiunea europeană în educație. În acest sens, profesorii utilizează metode de predare – învățare specifice sec. XXI (tehnologie modernă, metode moderne).
Oferta educaţională a unităţii noastre de învăţământ îşi are originea în însuşi misiunea şcolii, aceea de a finaliza personalitatea cursantului sub aspectul mai multor dimensiuni: psihic, fizic, social, emoţional, ocupaţional şi spiritual. Oferta unităţii noastre şcolare este concepută ca o simbioză a viziunii grupurilor de interes: cadre didactice, cursanţi, părinţi şi comunitate.